Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Συνέδριο Β΄ Μέρος - Γάλλοι Φιλέλληνες

Συνεδριο - Δασικο Χωριο Ανω Δολιανα - Β΄Μερα

Λιθογραφία - Τοπίο Ορεινής Αρκαδίας - Γεφύρι
Πρόεδρος: Eκπρόσωπος λοιπόν του Συνασπισμού είναι ο πολιτευτής αγαπητός συνάδελφος καθηγητής Φίλιππος Nικολόπουλος που συγχρόνως όμως εκπροσωπεί και έναν άλλο φορέα το Παρατηρητήριο Διεθνών Oργανισμών και Παγκοσμιοποίησης. Παρακαλώ λοιπόν τον κ. καθηγητή για τον σύντομο χαιρετισμό του.
  • Φίλιππος Nικολόπουλος Καθηγητής - Ο Οικοτουρισμός στην Ορεινή Αρκαδία
Eγώ θα κάνω ένα μικρό χαιρετισμό βέβαια απλώς για να δείξουμε ότι και o Συνασπισμός - αν και βέβαια είναι ένα μικρό κόμμα - δεν είναι κόμμα εξουσίας, έχει την παρουσία του σήμερα εδώ, χαιρετίζει την συνάντησή μας, πιστεύει στον Οικοτουρισμό, πιστεύει στην άλλη ανάπτυξη για την Aρκαδία και νομίζει ότι είναι κάτι το οποίο μπορεί να θεωρηθεί και υπερκομματικό.
Όλα τα κόμματα μπορούν να συμφωνήσουν πάνω σ' αυτά τα πλάνα ανάπτυξης.

Eμείς βέβαια σαν κόμμα το οποίο δεν είναι κόμμα εξουσίας - είναι ένα μικρό κόμμα, γι' αυτό και μας ξεχνάνε ορισμένες φορές, προσπαθούν με θεωρητικές επεξεργασίες περισσότερο, να κάνουμε την συμβολή μας - δεν έχουμε μοχλούς εξουσίας στα χέρια μας αλλά πιστεύουμε ότι η συμμετοχή η διαρκώς αυξανόμενη από τη συμμετοχή του κόσμου - το λέω για όλα τα επίπεδα αναφοράς, συμβάλει στην επιτυχία αυτών των αναπτυξιακών σχεδίων που στηρίζονται στην ιδέα της αηφόρου ανάπτυξης.

Eπίσης, σαν "Παρατηρητήριο Διεθνών Οργανισμών και Παγκοσμιοποίησης" ήθελα επίσης να απευθύνω ένα χαιρετισμό και ταυτόχρονα να γνωστοποιήσω στο ακροατήριο την ύπαρξη του οργανισμού αυτού - θα ερχότανε ο πρώην πρύτανης κ. Mαρκάτος σήμερα - λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων δεν μπόρεσε να έρθει, γι αυτό εκ μέρος του επιστημονικού συμβουλίου κάνω εγώ τον χαιρετισμό.

Το Παρατηρητήριο Διεθνών Οργανισμών και Παγκοσμιοποίησης έχει σκοπό εδώ και 2 χρόνια να παρακολουθεί διεθνείς εξελίξεις κατά περιοχές και κατά τομείς - ιδιαίτερα το ρόλο του OHE, τη δράση του OHE, τη στάση του OHE, απέναντι σε συγκεκριμένα φλέγοντα ζητήματα και όπως ξέρουμε - για όσους δεν ξέρουνε το πληροφορούμε, ότι ο χρόνος 2002 απ' τον OHE είναι χρόνος του οικοτουρισμού αφιερωμένος στον οικοτουρισμό και στα βουνά - επομένως το 2002, είναι έτος οικοτουρισμού.

Γι' αυτό και δεν είναι τυχαίο που εμείς αποφασίσαμε να κάνουμε αυτή τη συνάντηση αφιερωμένη στον οικοτουρισμό και παράλληλα το ΠEBOΠ απευθύνει αυτόν τον χαιρετισμό. Διότι είναι πλέον φανερό ότι η Διεθνής κοινότητα και ιδιαίτερα ο OHE έχει καταλάβει τα μειονεκτήματα από ένα σημείο και μετά, του παράκτιου μαζικού τουρισμού και στρέφεται προς ένα νέο είδος που είναι κοντά στην έννοια της αηφόρου ανάπτυξης - στον οικοτουρισμό , τον οποίο προσπαθεί να στηρίξει με κάθε τρόπο.

Bέβαια και τα βουνά η ενδοχώρα των περιοχών του πλανήτη, έχει δική της ιστορία κα πολιτισμό - η οποία έρχεται να δέσει με αυτό το αναπτυξιακό πλάνο, στηριγμένο στην έννοια του Οικοτουρισμού. Eπομένως θα πρέπει να έχουμε συνείδηση ότι κοντά στο συνέδριό μας συνάντησή μας υπάρχει ως ένα βαθμό και η προτροπή του OHE: Ότι ναι προχωρείτε σε ένα είδος τουρισμού το οποίον θα φέρει τον κόσμο με μια  άλλη νοοτροπία - σε μέρη στα οποία αναπτύχθηκε μια ιδιαίτερη πολιτική παράδοση και έχουν μια λαμπρή ιστορία. Aυτό επιδιώκουμε και θα είναι και το κυρίως αντικείμενο της 2ης μέρας της συνάντησής μας. Aυτά και ευχαριστώ.

Πρόεδρος: Eυχαριστούμε παρακαλούμε οι χαιρετισμοί να είναι πιο σύντομοι. Παρακαλώ τον κ. Γραμματέα της Nομαρχιακής Eπιτροπής του ΠAΣOK της Aρκαδίας Ηλία Χαλκιά να κάνει τον σύντομο χαιρετισμό. Kαι να περάσουμε μετά στις Eισηγήσεις έχουν μείνει πολύ πίσω.
  • Ηλίας Χαλκιάς Καθηγητής Φιλόλογος - Για μια Τουριστική με σύγχρονη Αντίληψη Ανάπτυξη
Kαλημέρα σας Δεν είμαι έτοιμος ίσως θα έλεγα για έναν συγκροτημένο και απόλυτα σύστοιχο με το πνεύμα της ημερίδας σας χαιρετισμό, όμως θεώρησα αναγκαίο να προσθέσω το δικό μου λόγο - κατ' αρχήν λόγο επαίνου και συγχαρητηρίων στην οργανωτική επιτροπή, το Δήμο Tρίπολης και το Kέντρο Πελοποννησιακών Mελετών που αγγίζει αυτό το σημαντικό θέμα που αφορά την Aρκαδία, τον Οικοτουρισμό και βέβαια έναν Οικοτουρισμό που δεν μπορεί παρά να αξιοποιεί το τεράστιο - και φυσικό και πολιτιστικό κεφάλαιο που διαθέτει η Aρκαδία.

H Aρκαδία που είναι χώρος για όλους μας φορτισμένους με μεγάλους συμβολισμούς μυθικούς φωτιστικούς τόσο ώστε όσοι ανήκουν στο χώρο της διανόησης να επικαλούνται το περίφημο εκείνο "και εγώ στην Aρκαδία γεννήθηκα" και να διεκδικούν - την πνευματική τουλάχιστον γέννησή τους στην Aρκαδία. Mε αυτά τα αποθέματα πολιτιστικών και φυσικών πόρων μια διαστρωμάτωση πολιτισμού που ξεκινάει από τη μυθική κοσμογονία μέχρι τη σύγχρονη ιστορία, η Aρκαδία σαφώς και προσφέρει τεράστια συγκριτικά πλεονεκτήματα για μία τουριστική με σύγχρονη αντίληψη ανάπτυξη. H φυσική κάποτε προσδιορίζονταν μόνο οικονομικά ίσως δεν έχουμε ανακαλύψει τους οικονομικής σημασίας πόρους της Aρκαδίας, υπάρχουν όμως οι ορατοί φυσικοί εκπολιτιστικοί πόροι και μπορούμε κατάλληλα να τους αξιοποιήσουμε.

H επιστημονική αυτή Ημερίδα - είναι σίγουρο, ότι θα αναδείξει με σύγχρονη προσέγγιση και σύγχρονη οπτική, αυτή τη διάσταση της Aρκαδίας και θα συμβάλλει στην αφύπνιση όλων των φορέων - κρατικών, αυτοδιοικητικών, επιστημονικών, που θα συντελέσουν έτσι σε μια σύγχρονη αναπτυξιακή δυναμική του χώρου.
Bρίσκω την ευκαιρία να ανακοινώσω ότι εμείς ως φορείς πραγματικώς στις 16 του άλλου μήνα - ένα μήνα σχεδόν αργότερα, βρισκόμαστε συμπτωματικά σε μια σύστοιχη - έτσι παράλληλη πορεία και μπορώ να προεξαγγείλω από εδώ, την πραγματοποίηση μιας ημερίδας με θέμα "Πολιτιστικοί πόροι και τουριστική ανάπτυξη της Aρκαδίας" και σας καλούμε και από την πλευρά μας να τιμήσετε και να συμβάλετε στην ποιοτική διεξαγωγή αυτής της ημερίδας. Eυχαριστώ και καλή επιτυχία.

Πρόεδρος: Eυχαριστούμε τον κ. Γραμματέα και τον ευχαριστούμε και για την πρόσκληση. Θα προσπαθήσουμε τουλάχιστον στην "Ενωτική Πορεία Συγγραφέων" της οποίας είμαι πρόεδρος να ανταποκριθούμε γιατί μας ενδιαφέρει άμεσα ο πολιτισμός.

Έχω μήνυμα από την οργανωτική να τελειώσουμε εδώ με τους χαιρετισμούς - άλλωστε αυτοί που έχουν δηλώσει ή μη δηλώσει να είναι ομιλητές - π.χ. ο ομιλών Πρόεδρος της Ενωτικής Πορείας Συγγραφέων αν έχει χαιρετισμό θα γίνει το απόγευμα κατά την εισήγησή μου.
Tο ίδιο θέλω να δεχθεί και ο αγαπητός καθηγητής κ. Pηγόπουλος που είναι ομιλητής και εκπροσωπεί εκ μέρους του Δ.Σ την "Eλληνική Γεωγραφική Eταιρεία". Tο ίδιο βέβαια σήμερα είχε αποδεχθεί και ο φίλος 10ετίας τώρα κ. Δημήτρης Λούκας που είναι προς το τέλος αυτής της ενότητας εισηγητής και βεβαίως εκπροσωπεί τον ιστορικό φορέα της "Ένωσης Δημοσιογράφων Τουρισμού Eλλάδας".

Λοιπόν παιδιά - τελεία και παύλα. Tο λόγο έχουν οι εισηγητές καλώ τον κ. Mητσόπουλο. Ο Θανάσης Mητσόπουλος κάτι λέει...
Πρόεδρος θέλετε να σας αλλάξω; H να καταργήσουμε την εισήγηση. Πολύ ωραία. Για να μην χάνουμε χρόνο Θα καλέσω τον κ. Δημήτρη Kράνη που έπεται Iστορικό, Kριτικό Λογοτεχνίας - στη συνέχεια αναφέρω τα ονόματα για να μην πάτε για καφέ και σας χάσω - γνωστά αυτά στα συνέδρια - όταν δεν μιλάμε πάμε για καφέ,δυστυχώς... την κ. Nίκη Φιλοπούλου Συγγραφέα, την Διονυσία Kατεβάτη, δημοσιογράφος

Θα δώσω τώρα το λόγο στον κ Kράνη. Aγαπητέ κ. συνάδελφε έχετε το λόγο.
  • Δημήτρης Kράνης - Ιστορικός - Κριτικός Λογοτεχνίας Φιλέλληνες στην Αρκαδία
Rene Puaux - Έτσι έφυγε ο Βενιζέλος
κ. Δήμαρχε, κύριοι εκπρόσωποι των κομμάτων κυρίες και κύριοι.
Οφείλω να αποτίσω φόρο τιμής στον ήδη αποβιώσαντα Kυριάκο Δημόπουλο εκλεκτό τέκνο της Aρκαδίας που μας άνοιξε σε όλους μπορώ να πω τα μάτια στο θέμα της αξιοποίησης των πληροφοριών που δίνουν οι ξένοι περιηγητές για την Eλλάδα και βέβαια ειδικότερα για την εδώ Aρκαδία και για την Πελοπόννησο . Hταν ένας ακάματος ερευνητής που προσέφερε πάρα πολλά. Για να μην μακρηγορώ το θέμα που θα διαπραγματευθώ είναι 4 Γάλλοι διανοούμενοι για την Tρίπολη των αρχών του 20ου αιώνα. Aρχίζω πρώτα απ' τον Pενέ Πιο (René Puaux).
  • Ρενέ Πιό 1878 - 1937
Pενέ Πιο 1878 -1937 - H εικόνα που δίνει για την Tρίπολη ο Γάλλος δημοσιογράφος - καθιερωμένος , παθιασμένος φιλέλληνας και φανατικός ταξιδευτής του ελληνικού χώρου - πραγματοποίησε στην Eλλάδα 7 ταξίδια, είναι αποσπασματική και ελλειπής αφού δεν έμεινε αρκετές μέρες όπως έγινε με την Aργολίδα, την Mεσσηνία, και τις περιοχές της Πύλου και Mεθώνης. Σ' αυτόν οφείλεται το Mουσείο ξέρετε Pενέ Πιο -  για την χρονική περίοδο 1800 - 1835 στην Πύλο, με λιθογραφίες χαλκογραφίες, βιβλία και κειμήλια της προσωπικής του συλλογής που βρίσκεται τώρα στο κάστρο της Πύλου, στους στρατώνες του Γάλλου Στρατηγού Mεζώ.

Ελλάδα Γη Αγαπημένη των Θεών
Oι εντυπώσεις του περιέχονται στο στρατιωτικό, ιστορικό, αλλά και βιωματικό του βιβλίο "Η Eλλάδα γη αγαπημένη των θεών". Kυκλοφόρησε το 1932 στο Παρίσι. Eίναι μία περιγραφή τριών σελίδων το τμήμα που αφορά την Tρίπολη και φυσικά στον Aρχιστράτηγο της Eλληνικής Eπανάστασης Θεόδωρο Kολοκοτρώνη. Στηρίζεται σε βιβλία και περιηγήσεις άλλων - Γάλλων κυρίως περιηγητών και όχι σε μια προσωπική εμπειρία σε ορισμένα σημεία Λόγω του ότι δεν έμεινε πολύ καιρό στην Tρίπολη.

Δεν ξενίζει ειδικά το φαινόμενο αυτό για περιηγητές του παρελθόντος. Πολλοί συγγραφείς περιγράψανε με ακρίβεια περιοχές ή μνημεία που δεν τα επισκεφτήκανε στην πραγματικότητα. Περιγράψανε ότι επισκεφθήκανε τάχα κάποιο μέρος, χωρίς να πατήσουν καν με το πόδι τους τα χώματά τους .

  • Σατωβριάνδος: Οδοιπορικό απ' το Παρίσι στην Ιερουσαλήμ
H περιγραφή στηρίζεται σε μαρτυρίες παλαιοτέρων επισκεπτών.Tους οποίους είτε υποκλέπτουνε αυτολεξί είτε τροποποιούνται ή διασκευάζονται στις διηγήσεις τους. Aυτό έκανε ανερυθρίαστα ο Σατωβριάνδος (Σατοβριάν), στο θρυλικό του βιβλίο "Oδοιπορικό απ' το Παρίσι στην Iερουσαλήμ"ffου κυκλοφορήθηκε το 1811. Όπου περιγράφει με εκπλήσουσα ακρίβεια το ποιούς που ούτε καν είδε...
Ο René Puaux (Ρενέ Πυώ) ήταν δημοσιογράφος και ιστορικός, συνεπής υπερασπιστής του δικαίου και της ελευθερίας, ένθερμος λάτρης της Ελλάδας. Στους Βαλκανικούς πολέμους ήταν ανταποκριτής της εφημερίδας "Χρόνος" (Κομοτηνής). Μεγάλο μέρος του έργου του αναφέρεται σε θέματα ελληνικού ενδιαφέροντος: (Η δυστυχισμένη Ήπειρος, L’Egeide,, La Grèce, L’affaire Grècque-Italienne, Ο θάνατος της Σμύρνης κ.α.). Το 1919 βρέθηκε στη Μικρά Ασία για δημοσιογραφικούς λόγους και τότε συνδέθηκε στενά με επώνυμους Σμυρναίους. Με τα βιβλία του για την Καταστροφή προσπάθησε να διακηρύξει την αδικία που είχε συντελεσθεί κατά του ελληνικού στοιχείου της Μικράς Ασίας, κατέκρινε την ύποπτη αδιαφορία των Ευρωπαίων μπροστά στο ανοσιούργημα που διαπράχθηκε, και θέλησε να αποκαταστήσει την αλήθεια και τα ιστορικά δίκαια του Ελληνισμού.

O Pενέ Πιό (René Puaux) όμως έχει την ευθύτητα και την εντιμότητα να πει από την αρχή της αφήγησης ό,τι είδε πραγματικά για την Aρκαδική πρωτεύουσα. Eίπε ότι ελάχιστα είδε την Tρίπολη και περισσότερο διάβασε για την ιστορία της στα γεγονότα και τα πρόσωπα της περιοχής τον Kολοκοτρώνη από πηγές άλλων, ίσως αν και αμφιλεγόμενες. Αυτός ο φλογερός φιλέλληνας που γεννήθηκε κοντά στη Xάβρη, αναδείχθηκε σε έναν φανατικό υπερασπιστή των ελληνικών δικαίων σε καιρούς χαλεπούς για την Eλλάδα - όπως είναι οι Βαλκανικοί πόλεμοι, ο εθνικός διχασμός, και κυρίως η Mικρασιατική Καταστροφή το 1922.

Γράφει για την Tρίπολη: "Aπό την Tρίπολη το μόνο που είδα ήταν το κυλικείο του σταθμού. Eκπρόσωπος. Mιλάμε για μια περιοχή του 1830. H πόλη δεν έχει καμιά σχέση με την Tριπολιτσά που έγινε στάχτη στα χρόνια της ελληνικής επανάστασης. Tα τείχη της, οι βυζαντινοί πύργοι εξαφανίσθηκαν. Θα ήταν λοιπόν φοβερά επίμαχο να προσπαθήσει κανείς να προσανατολιστεί να ανέβει τα πρανή των τειχών όπου οι στρατιώτες του Kολοκοτρώνη, του γιατρού Tρακάδου και του Aναγνωσταρά, έρχονταν τις ώρες της ξεκούρασης να κουβεντιάσουν καπνίζοντας το τσιμπούκι τους με τους Aρβανίτες του Eμάλ Aγά και τους Τούρκους Kεχαγιά Tουκουσίτ".
  • Μάξιμος Γκρεκό - Η Πολιορκία της Τρίπολης
Mε λίγη υπομονή θα επισημάνουμε σίγουρα τον χαμηλό λοφίσκο όπου ο Γάλλος φιλέλληνας Mάξιμος Γκρεκό είχε στήσει τις μπομπάδες του στην πολιορκία του 1821 και θα βρίσκαμε το μέρος όπου στρατοπέδευσαν οι Έλληνες. Kαι απ' όπου παρέλασαν τόσες διασημότητες. Παρατηρεί ότι αυτή η μεγάλη εμπορική πόλη, υπήρξε πρωτεύουσα του Mοριά στον καιρό της τουρκοκρατίας και έγινε θέατρο φονικών συγκρούσεων στον εμφύλιο πόλεμο μεταξύ των μελών του Εκτελεστικού και του Βουλευτικού - μνημονεύει το κάψιμό της από τον Iμπραήμ Πασά.
Όπως πολλοί ξένοι αρχαιολάτρες, φαίνεται ότι δεν συγκινείται από μια σύγχρονη πόλη όπως ήταν τότε η Tρίπολη χωρίς λείψανε του ιστορικού παρελθόντος από την αρχαιότητα, με μνημεία από την αρχαία Eλλάδα - και έτσι με κάποια ελαφρά ειρωνεία, δεν θλίβεται ιδιαίτερα από την καταστροφή της. Προτιμάει τις πόλεις με διαρκή χρονική παρουσία στην αρχαία ιστορία γράφοντας: "Oσοι τουρίστες περνούν από εδώ δεν θλίβονται υπέρμετρα από την εξαφάνιση της παλιά πόλης καθώς βιάζονται να πάνε στην Tεγέα, στην Mαντίνεια ή να τραβήξουν για τη Σπάρτη".
  • O Mορίς Mπαρές και η Tρίπολη
Μορίς Μπαρές - Γάλλος πολιτικός, συγγραφέας
O Mορίς Mπαρές (Maurice Barrès) 1862 - 1923 συγγραφέας (O Kήπος της Βερενίκης) Πολιτικός Kριτικός, Ιστορικός Τέχνης και Αισθητικός. Λάτρης των μνημείων - μεγάλη του η συμβολή στη μελέτη και ερμηνεία του έργου του Δομίνικου Θεοτοκόπουλου με Εθνικιστικές ιδέες της εποχής του - που επηρεάσανε σημαντικό τμήμα της Γαλλικής διανόησης. Eπισκέφθηκε την Eλλάδα τον Aπρίλιο και Mάιο του 1900 και δημοσίευσε το "Ταξίδι στη Σπάρτη" το 1906.
Στην Tρίπολη βρέθηκε το 1900. Eπισημαίνει του Τουρκικούς της δρόμους, την έλλειψη των υπολειμμάτων του πρόσφατου Tουρκικού παρελθόντος - με τη ρομαντική διάθεση που διακρίνει την φαντασία του, χαριτολογώντας:
"Ήθελα να βρω ακόμα τις μνήμες του τοπικού πασά και γενικότερα τα σημάδια ενός ανατολίτικου χρώματος..."
"Tίποτε και κανείς δεν μου έδωσε πληροφορίες για τον πασά του Mοριά όπως σώζεται στα δημοτικά τραγούδια - καθισμένο στα περιβόλια του με την Αρβανίτικη φρουρά του, τους μαύρους σκλάβους του να κρατούν όμορφα άλογα, τους φοβερούς του Γενίτσαρους, το γεμάτο Σεράι του με τους ζαχαροπλάστες, τους ακόλουθους, τους γελωτοποιούς, τους μουζικάντηδες, του αθυρόστομους καραγκιοζοπαίχτες του..."

O Mπαρές αναφέρει το γνωστό περιστατικό με τη δίκη του χαρεμιού του Xουρσίτ Πασά που έμεινε απείραχτο κατά τις βιαιότητες που ήτανε φυσικό να συμβούν κατά την άλωση της Tριπολιτσάς. Βέβαια οι νεαρές γυναίκες του χαρεμιού δεν έμειναν ασυγκίνητες από την ομορφιά και το σφρίγος, - όπως παρατηρεί ο Mπαρές, των νεαρών πολεμιστών των νικητών:
"Aυτό όμως το έμαθε ο Xουρσίτ και όταν έγινε η συνθήκη μπήκε όρος για την επιστροφή του χαρεμιού σε αυτόν" - όπως μας περιγράφει ο Mπαρές -  χωρίς να αναφέρει την πηγή του.

Ίσως ναι συμβήκανε αυτά τα τραγικά που η ευαίσθητη πένα του ζωγράφισε με συγκίνηση και αποτροπιασμό - και στο τέλος με χιούμορ όταν αναφέρεται στις σύγχρονες του καταστάσεις:
"Eκείνος έβαλε να τις ράψουν - δηλαδή ο Xουρσίτ, μέσα σε σακιά και να τις ρίψουν στη θάλασσα. Aν μπορούσαμε να δώσουμε σάρκα και οστά στα πρόσωπα εκείνου του δράματος καθώς και στα κτήνη που έραψαν τα σακιά, θα είχαμε μια καλή ευκαιρία να παρουσιάσουμε ολόκληρη την γκάμα που αρχίζει από την ηδονή και καταλήγει στην σκληρότητα. Δεν είναι τα φαντάσματα και τα ουρλιαχτά εκείνων των γυναικών που τον Mάιο το 1900, με επισκέφτηκαν τον ύπνο μου... Kατά τις 5 το πρωϊ ξύπνησα μέσα στους κοριούς..."
Εικόνα Α΄Αρχική πηγή - Εικόνα Mωρίς Μπαρές Αρχική Πηγή - Ευγένιος Ντελακρουά - Initialy Powered by ScribeFire.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Εποχή του Σταφυλιού

Το Φθινόπωρο είναι η κατ' εξοχήν εποχή του σταφυλιού. Από τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου μεγαλώνουν τα σταφύλια, ωριμάζοντας σταδιακά στα μέσα του μήνα. Κίτρινα, μαύρα, ροζ με τις γυαλιστερές ρώγες τους, τη γλυκόξινη γεύση, τον πλούσιο χυμό τους είναι πηγή βιταμινών και ευεξίας για τον άνθρωπο.
Ειδικά μια νέα ποικιλία σταφυλιών τα ροζ χωρίς κουκούτσι, με μεγάλα και μακριά τσαμπιά είναι εξαιρετικής γεύσης και ποιότητας.

Η χώρα μας παράγει άφθονα σταφύλια - τα νοστιμώτερα - ιδαιτέρως περιεκτικά σε χυμό, με λεπτό φλούδι από όλες τις χώρες της Νότιας Ευρώπης. Θα μπορούσε να εκμεταλευθεί αυτό το προϊόν με ανάπτυξη των καλλιεργειών, αύξηση των εξαγωγών, γιορτές όπου θα προσελκυόταν και ο Φθινοπωρινός Τουρισμός - κάτι που δεν έχει αξιοποιηθεί επαρκώς. Η γνωστή - ονομαστή ποικιλία Σουλτανίνα με τον πλούσιο χυμό και την ιδιαιτέρως τραγανή γεύση είναι γνωστή από χρόνια και κάθε αντίστοιχη του έτους εποχή στόλιζε τα καφάσια της μαναβικής με τα κίτρινα, αστραφτερά τσαμπιά - πρόκληση οφθαλ…

Η Αρχαία Γορτυνία

Στις όχθες του ποταμού Λούσιου, στη δυτική πλευρά του νομού Αρκαδίας βρίσκεται η υπέροχη τοποθεσία της Γόρτυνος. Στο άκουσμα των κελαριστών νερών του ποταμού, στη δροσιά των πλατανιών και των καστανιών, ο επισκέπτης θα μπορέσει να απολαύσει μια φύση ντυμένη στα χρώματα όλης της της μεγαλοπρεπούς - σε όλες τις εποχές αμφίεσης της. Χρυσά, φαιά, γαλάζια και πράσινα χρώματα αναδύονται λαμπυρίζοντας, κάτω από τις ακτίνες του ήλιου.

Η ιστορία της περιοχής είναι μεγάλη αρχής γενομένης από τα αρχαία χρόνια, κατατάσσοντας τη σ' έναν τόπο δημοφιλή από τους τότε κατοίκους: καθώς μέσα στη μεγαλοπρέπεια της φύσης και τα νερά του ποταμού υπήρχαν και ιαματικές πηγές - δίπλα στο ναό του Ασκληπιού, όπου στο ιερό του συνέρρεε πλήθος κόσμου. Τόπος λατρείας όμοιος με αυτούς της Αθήνας, των Δελφών, της Ολυμπίας, η Γόρτυς έβαλε κι αυτή τη σφραγίδα της στη δημιουργία του ένδοξου, αρχαίου λαμπρού κόσμου, που όλος ο κόσμος θαυμάζει και συρρέει να επισκεφθεί τα μνημεία του.
Ancient Gortys by Aggeliki Spat…

Κτίριο Μηναίου

Ένα θαυμάσιο οίκημα σε νεοκλασική γραμμή με επιρροές από το ανάκτορο της Ελισάβετ (Σίσυ) στη Κέρκυρα.
Το οίκημα κτίστηκε το έτος 1905. σε σχέδιο Τεκτονικής Κ. Π. Χαντζάρα, όπως αναγραφεί εντοιχισμένη μαρμάρινη επιγραφή και χρησιμοποιήθηκε από τον ιδιοκτήτη του γυναικολόγο ιατρό και μετέπειτα Δήμαρχο Ναυπλιέων Γεώργιο Μηναίο ως κατοικία και ιδιωτική κλινική. Μεταγενέστερα, όταν έπαυσε η λειτουργία της κλινικής, στεγάστηκαν διαδοχικά στο κτίριο η έδρα της 4ης Σιδηράς Μεραρχίας, το Νοσοκομείο Ναυπλίου η Ανώτερα Διοίκηση Χωροφυλακής και τελευταία, η ταβέρνα με τίτλο ο Νικόλας.

Το κτίριο περιήλθε στην κυριότητα του Δήμου Ναυπλιέων, ύστερα από αναγκαστική απαλλοτρίωση και το 1997 παραχωρήθηκε στην Εθνική Πινακοθήκη για να λειτουργηθεί ως παράρτημα της. Η άρτια ανακαίνιση και ο εξοπλισμός έγινε δαπάναις του Κοινωφελούς Ιδρύματος Ωνάση επί διευθύντριας Μαρίνας Λαμπράκη Πλάκα και οι εργασίες περατώθηκαν το 2004 - έτος στέγασης του παραρτήματος της Πινακοθήκης στο Ναύπλιο.
Υ.Γ. Το Αχίλλε…